Thursday, February 17, 2011

Dedalu Di Hati

DEDALU DI HATI....merupakan sebuah novel karya ANITA ARUSZI yang aku pinjam daripada Puan Anita Sang, guru senior di sekolah...jom sama2 baca sinopsis cerita ni.. :)

Aliya Murni yang kematian ibubapanya akibat kemalangan jalan raya membesar di rumah anak yatim dengan menerima ikhsan seorang lelaki yang hanya dikenali sebagai daddy. Dia tidak pernah kenal siapa lelaki itu. Dia juga tidak pernah tahu rupa lelaki itu. Namun mereka tidak menjadi asing meskipun saling tidak mengenali lantaran YM menjadi rutin harian. Kehadiran pensyarah baru di kampusnya membuatkan dia hampir terlupa pada kewujudan daddy. Sedikit demi sedikit Adam Hazril mula mengambil tempat di hatinya. Kerinduannya pada daddy terubat dengan kehadiran lelaki itu. Apa yang tak diduga, kehadiran Adam Hazril dalam hidupnya semakin mendekatkan dirinya dengan daddynya yang misterius. Dia mula mengenali kewujudan Doktor Badrul, Haikal dan Irina dalam hidupnya. Tapi mampukah dia bertahan dengan panahan cinta Adam Hazril apabila ternyata irina lebih berhak? Mampukah dia berkorban diri semata-mata untuk membalas budi daddynya ? 

Sinopsis ini dipetik dari novel Dedalu Di Hati. 
Best novel ni... walaupun tebal 791 halaman, tapi rasa macam tak sabar nak habiskan...hehehe...aku pun tak habis baca lagi..baru baca sampai page 583..hehee....:)

No comments:

Post a Comment