Wednesday, September 1, 2010

air simpanan

Dulu, aku menumpang di kuarters milik seorang ustazah yang baik hati..*sebelum dapat umah sewa la..Kat dapur umah ustazah tu, aku tengok banyak air dalam botol mineral 1.5 liter..

aku       : air gapo ni ?....
ustazah : air paip la, sipe takut2 tak dop air
aku       : aik, sipe dalam botol mineral 1.5 liter..*kih3....gelak aku

Sekarang, aku dah de umah sewa. Tapi, masalahnya....selalu tak de air...oh..hatiku resah tak terkata..De la 1 minggu lepas, 2 hari tak de air...hari ke 3..tiba2 je air laju...masa tu tak silap aku kul 9.30 pm...

Maka aku pun tadah la air....aku kutip semua botol2 mineral 1.5 liter untuk isi air....hehehe...sekarang baru la aku faham kenapa ustazah yang baik hati tu buat camni....

p/s : Kita hendaklah bersiap-sedia menghadapi kemungkinan ketiadaan bekalan air...harap maklum

No comments:

Post a Comment